Helgardering

Vad är nu detta? Tre inlägg på raken? Tja, när man väl är igång kan man lika gärna fortsätta.

Det kan också vara så att man ibland behöver gardera sig mot saker. Ibland kan det hända att man vänder och vrider lite på orden för att få till ett bra blogginlägg. Eller överdriver lite. Kanske inte HELA släkten kommit och plockat blåbär, kanske bara en del av släkten, till exempel. Men faktiskt har det skett en markant ökning av blåbärsplockningen jämfört med tidigare år. Och faktiskt har minst en representant från alla utom en familj plockat blåbär i år. Plus några mer avlägsna släktingar. Så ni ser, det stämmer i alla fall lite. En intressant iakttagelse är att det verkar vara ungdomarna som tycker det är något speciellt med blåbärsplockning. Antagligen för att de aldrig gjort det förr och inte vet hur tråkigt det är. Eller för att de inte är tanter. För tanter är superbärplockare. Experter. Detta enligt ”Supertanten” av Elin Ek, min ”tantbok” som jag kallar den. För jag har väl nämnt att min hemliga dröm är att bli tant? Dock inte en bärplockande sådan. Möjligen en sån som behandlar bären efter själva plockandet.

Nåväl, för att gardera mig citerar jag min mamma (och det kan vara så att det inte är ett helt ordagrant citat):

”På bloggen kan du vända till det som du vill. Det är ingen faktakanal, det är underhållning.”

Så nu vet ni.

Kommentera

