Tillfällen då det är bra att vara tjock

Det finns många nackdelar med att vara tjock. Det finns också några få fördelar. Till exempel är det bra att vara tjock när man åker buss/tunnelbana/spårvagn och någon ger en sin plats för att man ser gravid ut (det har dock inte hänt mig än, kanske för att det mest var förr i tiden som folk var artiga och erbjöd sin plats). Det är också en fördel att vara tjock om man vill äta en hel Ben&Jerrys själv (man får liksom plats med mer i magen om den är större).

Men det bästa tillfället då det är bra att vara tjock är ändå när ens viktväktarcoach ska räkna ut hur många propoints man får äta varje dag. Jag får äta 36 propoints varje dag. 36! Det motsvarar:

– 2,1 kg minikeso  eller

– 180 g mjölkcholad eller

– 29 chicken nuggets eller

– 1 liter sweet chilisås eller

– 3,3 portioner pad thai (enligt mitt recept)

Till vilket som helst av alternativen hör valfri mängd frukt och grönsaker. Ni kan ju själva välja.

Om ni är sugna på att veta mer så är det bara att haka på. Viktväktarna i Örkelljunga kl 18 på måndag. Vi ses där!

(Om någon undrar så har jag blivit sjukskriven igen. Därför befinner jag mig inte i Danmark längre och kan således gå på viktväktarna i Örkelljunga.)

Kommentera

