”Jag ska bli pensionär när jag blir stor”

Som min käre broder sa när han som liten fick veta att morfar fick pengar utan att behöva jobba.

När man redan har alla ICA-kort, körkort, hus etc som man möjligen kan få vuxenpoäng för, strävar man efter ett nytt mål: pensionärspoäng.

I Göteborg var det korsordslösning vid köksbordet.

I fredags insamlande jag ytterligare några tungt vägande poäng. Jag och min make var bjudna på Mårtensmiddag på Strandhem. Närmast mig i ålder (förutom min yngre make, som trots sin ringa ålder blev tagen för sin mors bror) var Daniel Engelbrekt. och så ska det kanske tilläggas att han nog är minst fyrtio eller femtio år yngre än de flesta som var där. Och att han troligen mest var där för att han arbetar på bibelskolan.

Jaja, trevligt och gott var det i alla fall. Nu siktar jag mot nästa mål: att följa med mormor på handarbetsdagarna på Åhus missionsgård!

Kommentera

