Jultallen

Det här är vad jag precis insåg:

1. Vi måste ta in vår jultall senast i morgon om den ska hinna kläs innan jul.

2. Vi måste hugga vår jultall senast idag om den ska hinna tas in senast i morgon.

3. Någon måste hugga vår jultall NU om den ska hinna huggas innan det blir mörkt.

4. JAG måste hugga vår jultall NU.

 

Det här är vad jag precis gjorde:

1. Jag gick ut på lo’n och hittade en såg.

2. Jag stövlade ut i skogen och letade efter en tall.

3. Jag hittade ingen fin tall.

4. Jag hittade många fina granar.

5. Jag bestämde mig för att leva med barr på golvet.

6. Jag sågade ner en gran och bar hem den.

 

Jag känner mig… hur ska jag säga… manlig?

Nä, det kan jag inte skriva, då kommer en massa människor gå i taket, och det vill vi ju inte.

Jag får nöja mig med självständig och handlingskraftig. Det funkar rätt bra det med.

En reaktion på ”Jultallen

  1. Ja just det,självständig och handlingskraftig är du! Åh vad du kommer att njuta av granen i jul! Och Christian sen

Kommentera

