Frisktecken

Låt oss bara först klargöra att jag just nu är deprimerad, sjukskriven men på bättringsvägen.

Det är ju såklart jobbigt att vara deprimerad; jag orkar inte med allt jag vill, jag blir trött fort och från och till känns tillvaron inte alltför rolig. Men det finns många fördelar också; jag kan virka och kolla på ”Lark Rise to Candleford” hela dagarna, jag behöver inte längre oroa mig för att få för lite sömn och mamma kommer och städar huset eftersom jag inte orkar…

Nåväl, nu är jag som sagt på bättringsvägen, vilket ju är skönt. Dels för att jag blir frisk såklart, men också för att jag orkar göra mer på min fritid (vilket just nu är i princip hela tiden). Det är ungefär som när man är sådär lagom förkyld och sjuk och måste stanna hemma, men inte så sjuk att man bara ligger i sängen och håller på att dö hela tiden.

Idag har jag sett två tecken på att jag tillfrisknar:

1. Jag fick lust att blogga (efter att mormor för andra gången i rad när vi setts påmint  mig om att jag inte bloggar längre. Då känner man sig ändå efterlängtad.)

2. Jag fick lust att ta fram min kalender och skriva in mina aktiviteter (något som inte varit aktuellt på länge; jag har orkat göra så lite att det räckt med mitt huvud och CJ:s kalender för att hålla reda på det). (Märk väl att jag fortfarande inte behöver ha kalendern, jag blev bara sugen på att ha den.)

Snopet dock att kalendern jag tänkte på bara varade till juli 2012. Och att den kalender som jag egentligen borde ha tänkt på troligen ligger i mitt fäderneshem i Snärshults skogar.

Jaja, jag får väl vänta med att bli frisk lite till då…

 

En reaktion på ”Frisktecken

Kommentera

