Bienvenu chez moi!

Nu är det dags! På allmän begäran (dvs min mammas) ska jag nu lägga upp foton på hur det ser ut där jag bor här i Paris. Visserligen har hon redan varit här och sett det med egna ögon, och visserligen ska jag flytta härifrån om mindre än en vecka, men ändå. Bättre sent än aldrig…

Låt oss börja från början! Välkomna att ta trappan upp. Men vänta, vilken av dem är det nu…?

Är du redan trött? Det är ju ändå bara på femte våningen jag bor!

Välkommen in! Vi tar först en titt i salongen:

Så kastar vi ett öga på badrummet…

…innan vi kommer in i balsalen.

Därefter sovrummet, i all enkelhet:

….

Hrm… Sovrummet var det ja… I ärlighetens namn ska det nog sägas att alla rummen i verkligenheten bara är ett. Så här såg sovrumsdelen ut i början:

Så här såg den ut i version 2.0:

Salongen uppstår genom transformation av sovrummet:

   

Passa på att ta en titt ut genom fönstret… ehh… luckan… eller nåt…

Så tar vi oss vidare in i balsalen, dvs köket:

Det här (bark) äter jag till frukost enligt Världens Bästa före detta Pojkvän:

Det här (baguette med sylt) äter jag för det mesta till frukost i verkligheten:

 Nu var det visst bara badrummet kvar. Det består i en dusch på rummet…

(Den skymtar fram bakom bokhyllan.)

…och en toalett i korridoren:

(Här syns handfatet, som i äkta fransk stil inte finns inne på toaletten, utan utanför)

Låt oss nu ta en promenad i omgivningen. Vi går förbi bageriet…

…för att komma fram till den närmaste lite större mat/allt-mögligt-butiken; Monoprix…

…som ligger granne med följande famösa plats:

Vi pressar oss fram mellan alla turister (åh, alla dessa irriterande turister!) och fortsätter vår promenad.

Videobutiken!

Vi avslutar vår runda med att titta på busshållplatsen:

And that’s it. Vive la France!

(Om ni undrar över valet av bilder så hänvisar jag till min mamma. Om jag inte missminner mig frågade hon bland annat speciellt efter en bild på busshållplatsen… Så skyll inte på mig!)

En reaktion på ”Bienvenu chez moi!

Kommentera

