Vad jag gör när jag inte bloggar, kapitel 4; Ja, vad är det egentligen jag gör när jag inte bloggar?

Jag har ju aldrig tid att blogga! I början av vistelsen här hade jag det hela tiden. Eller, ganska ofta i alla fall… Nu har jag nästan helt gett upp hoppet om att få tid att göra det. Jag har till och med nästan slutat stressa över att jag inte hinner göra det.

C’est très grave, docteur! Jag skulle ju kunna bli normal och prioritera viktiga saker i livet!

För en vecka sen när Världens bästa före detta pojkvän skulle åka till FInland kom jag på kom jag i alla fall på varför jag inte hinner blogga längreDet är inte främst för att jag bor i en världsmetropol som har ett mycket brett utbud av fritidsaktiviteter, tro det eller ej. Nej, så här hängde det ihop:

Finland = utlandet = inget-internet-på-telefonen-utom-om-det-finns-wifi = viber-och-skype-funkar-inte = V.B.f.d.P. och jag kan inte prata på kvällen = minst-en-timme-att-slå-ihjäl-alldeles-själv-på-kvällen = bloggtid!

Nu visade det sig att V.B.f.d.P. hade tillgång till wifi i Finland. Så det blev inge bloggande den häringa gången heller. Jag säger inte att jag klagar för att jag fick prata med CJ, jag bara konstaterar att jag insåg vad det är som tar upp min bloggtid. Och om sanningen ska fram så kanske jag faktiskt tycker att det är lite roligare att prata med min fästman än att blogga…

Kommentera

