”Jag äter köpekakor för att jag inte har en fru som bakar åt mig.” – CJ

Igår kväll bakade vi tigerkaka, jag och barnen. Monsieur E hade lite problem med att sköta slickepotten. Mademoiselle P påbörjade meningen ”En général, les garçons sont nuls pour… ” (Generellt sett är pojkar kassa på…) men jag avbröt henne snabbt.

”Det är inte för att de är pojkar som de är dåliga på kökssysslor. Alla måste lära sig. Om ingen lär en är det inte så konstigt om man inte kan.”

När hände detta? Hur kunde vistelsen i ett mindre jämställt land än Sverige göra mig till MER feminist? Man trodde ju att man skulle bli bevarad, liksom.

Jag får nog jobba lite mer på det misogyna. Annars vet man ju inte vad som kan hända…

Kommentera

