Tajming

De som känner mig sedan min barndom skulle nog påstå att jag är något av en tidsoptimist. Eller kanske snarare att jag ofta är ute i sista minuten. Det är dock inte alltid detta resulterar i att jag kommer försent. Ibland resulterar det i att jag kommer precis i  lagom tid. Ibland…

Detta verkar också vara fallet också i de mest underliga (och av mig icke direkt påverkbara) situationer:

Ta till exempel när jag skulle åka och titta på Mont-Saint-Michel med Mme D och barnen härom helgen. Då visade det sig att vi valt att besöka detta magnifika värdsarvskloster den allra sista dagen det gick att parkera framme vid bergets fot.

Det är det som kallas tajming.

Eller i söndags kväll, när jag tagit metron till kyrkan för att jag skulle slå följe med en kompis första biten, och följaktligen blev tvungen att passera Place Beauvau som ligger mellan la Ministrère de l’Intérieur och le Palais de l’Elysée, där presidentens kontor finns.

Nog blev jag lite irriterad när jag inte fick gå över platsen för att komma till kyrkan fort (jag var nämligen, tro det eller ej, försenad…). Men lyckligtvis vände jag mig om när jag var på väg bort, och såg vem som satt i bilen som var orsaken till att jag inte kunde passera. Klockan var då cirka sju på kvällen. En timme senare blev det officiellt att mannen i baksätet av bilen inte längre är Frankrikes president.

Det är det som kallas tajming. Men den är det inte jag som är orsak till.

.

3 reaktioner på ”Tajming

  1. Så nu har du varit o sett den märkliga ön o klostret. Kan vi få en reseskildring? Nån gång när du har tid.Hur är vädret där. Här fryser vi. Utom när man sitter i bilen o solen värmer upp den. Då kan man njuta av vårgrönskan. Utanför blåser det för kallt.

Kommentera

