Som paparazzi utan kamera

Förra veckan när jag var på väg från Mamie Gâteaux (stället där jag och mina två tyska klasskompisar Holly och La Belle intar vår traditionella torsdagslunch) såg jag Audrey Tautou*. Eller rättare sagt: Holly och La Belle såg henne, vände på fläcken och försökte komma ikapp henne för att se om det var hon. Jag följde efter (på tillräckligt långt avstånd för att det skulle kunna se ut som att jag inte hörde samman de galna tyskarna som jagade en filmstjärna nedför gatan). Något generad.

Till de galna tyskarnas försvar kanske ska sägas att det var jag som, efter att de gett upp, korsade gatan och S-P-R-A-N-G för att försöka få en glimt av kändisens ansikte framifrån. Något generande.

Vi kom överrens om att det var hon. Självförnedring och galenskap något mindre generande. Dessutom får man inte så många chanser i livet att jaga franska kändisar i Paris.

Jag skulle ha lagt upp ett bildbevis om jag inte i allmänhet varit tveksam till att lägga upp bilder på folk som inte har gett mig tillstånd på Internet. Och just det ja, en liten detalj till som hindar: jag har ingen bild. Jag njöt hellre av ögonblickets tjusning än fumlade med Ifånen för att få en suddig bild från en dålig vinkel av en fransk kändis. Det finns ju redan massor av bilder på Internet, duh!

(*Till er som inte vet vem Audrey Tautou är säger jag ett ord: Google. Till er som känner till henne säger jag: ”French-actress-fun-fact: Amélies café existerar och ligger ca två minuters promenad från Moulin Rouge. Been there, seen that, would love to bring you too! (Till caféet alltså, inte till Moulin Rouge…))

2 reaktioner på ”Som paparazzi utan kamera

Kommentera

