Om att födas varje år

Sitter och tittar på gamla (redan sedda) avsnitt av barnprogrammet ”Gabba Gabba” för att ha underhållning när jag stickar. Detta barnprogram ger mig hopp om vad barn kommer att se på TV i framtiden. Lite som Anders och Måns innan de försökte göra något nytt. Riktigt roligt. (Förutom när de gör narr av förståndshandikappade förstås. Sånt gör mig bara arg. Vad är vårt problem med människor som är ”annorlunda”?)

I alla fall så fick jag nyss i detta program höra följande: ”Att vara clown sen födseln är ett väldigt ovanligt handikapp. Bara tre på tio tusen föds varje år som clown.”

Jobbigt för dem. Måste vara jobbigt att födas varje år sådär. Och som clown dessutom.

Jag kanske tar tillbaka det där om hopp för barnprogrammens framtid i alla fall.

Kommentera

