Världens bästa pojkvän

Vänner, släktingar och bloggbesökare till Elin. Det är Christian som skriver. Samma Christian som vid tidigare tillfällen blivit omnämnd som ”Min gode vän CJ” och ”världens bästa pojkvän”. Det sista ska nog tas med en nypa salt. Hur som haver, det känns som om en presentation av mig vore lämplig. Inte främst för att jag så gärna vill synas på Elins blogg, som för att jag vill att Elin ska skriva ett inlägg på min. Vi får nu tillfälle att presentera oss på respektive respektives blogg.

Claes Christian Jönsson är mitt namn, och bor i Sonnarp, utanför Örkelljunga. För att de inbitna BV-are som läser ska kunna placera mig, så kan jag avslöja att min morfar heter Sven-Göran. Då bör ni ha lite mer koll.
Jag har växt upp i Högaböke i Blekinge från en ålder av 3 till och med 19. För den som känner till min ålder, kan man räkna ut att det betyder att jag flyttade nyligen till Sonnarp, jag är nämligen fortfarande 19 år.
Det är ju kutym att blotta sina intressen i en presentation. Jag har alltid så svårt för att göra det, främst för att jag aldrig funderar på vad mina intressen är. Jag antar att det är mer uppenbart för de som känner mig, än för mig själv. Men jag ägnar nuförtiden mig med att sköta om mitt hus, alla ni som har hus känner ju till att det alltid finns något att göra. Ni som har en vanlig villaträdgård känner till att det finns att göra i den också. Och ni som har en smärre park kan ha viss förståelse för arbetet man lägger ner där.
Nu är ju inte tanken att jag ska skryta om att jag har en park, för det kan jag verkligen inte göra. Om nån ska ha cred för den, så är det min morfar.
Övriga intressen är teknik. Främst olika prylar.
Jag försöker att försörja mig genom att köra lastbil. Tog studenten i somras från fordon-transportlinjen, och gick därifrån med massor av bokstavskombinationer på mitt körkort.
När jag nu skriver till er, Elins vänskapskrets och familj, så får jag ju ursäkta mig lite för min ringa utbildning. Men hon får skylla sig själv att hon blev tillsammans med mig.
Jag själv är väldigt nöjd med mitt val. Jag ser fram emot att träffa er på olika släktmiddagar och studentbjudningar och födelsedagskalas. Hoppas att ni då kommer få en annan bild av mig än den ni fått här i det här inlägget.
Ha en fortsatt trevlig dag!
Alla oklarheter och klagomål på innehållet kan skickas till: anmalan@diskrimineringsombudsmannen.se
2 reaktioner på ”Världens bästa pojkvän

  1. Du glömde två goda egenskaper! Du bär stora ekonomiska förluster bra (en kraschad bil ”bara”) samt att du är grym med motorsåg!

Kommentera

