Bloggkott

Varje dag gnager mitt dåliga samvete i mig. ”Du borde skriva på bloggen, Elin.” ”Nu åker du iväg i mogon, så du måste skriva något innan du åker, annars kommer det dröja jättelänge innan läsarna får något att läsa.”

Men nu är det så här, kära läsarkrets, att Elin ska sluta få dåligt samvete. Jag startade inte den här bloggen för att bli stressad av den. Så i kväll bestämmer jag att jag ska vägra bli det. Tant pis pour vous att ni får läsa en massa gamla inlägg bara. Så kan det vara ibland.

Nu kanske Du ser det här som läser den här bloggen för att Du oroar Dig för hur jag mår här i utlandet. Du kan ju skicka ett mail för att höra om jag är okej. Tråkigt bara att jag svarar på mail ungefär lika ofta som jag skriver här. Du kan skicka ett brev eller vykort istället. Tråkigt bara att ett svar i de fallen kan dröja upp till en månad, till och med mer. Du skulle kunna försöka med ett sms. Tråkigt bara att min svenska mobil har laddat ur och att jag inte orkar ladda den. Det är nog bäst att du skriver ett meddelande på facebook. Tråkigt bara att jag bara noterar att jag fått ett meddelande och markerat det som oläst (vilket för mig  innebär ”svar uppskjuts på obestämd tid”.)

Men Du kan vara lugn: jag mår bra. Jag hör av mig om det blir någon förändring. För säker information om vad jag gör om dagarna, kontakta min mor eller CJ. De vet.

Åtminstone CJ….

6 reaktioner på ”Bloggkott

      1. Nä, för jag kan inte bestämma mig för om du verkligen vet mer än jag – så jag måste testa dig!
        1. Vilken är Elins favoriträtt?
        2. Vad föreställer Elins header?
        3. Har Elin en snäll mamma?
        1 rätt- du vet inget, 2 rätt-vi vet lika mycket, 3 rätt- Elin får inte glömma att jobba på sin mammarelation!

  1. EFIDS (Elin Får INTE Dåligt Samvete) har härmed och från nu sin första anhängare. Finns det nån pin man kan köpa? T-tröja, keps? Nyckelband? Tygkasse? Reflexväst…? Mugg! Pannband! Låtsastatuering?

Kommentera

