Vad jag gör när jag inte bloggar, kapitel 1

Det hela började en förmiddag. En solig lördag förmiddag. Vi lämnade familjens lantvilla och korsade Normandie med bil. Den bekväma Saaben tog oss, efter en snabb sväng förbi barnens farföräldrar, till samhället där vi stämt möte med de två andra barnfamiljer som skulle vara vårt sällskap under helgen. Vi fyllde våra magar på en restaurang i hamnen och tog oss så bort till platsen där båten väntade på oss.

Vi korsade den lilla del av havet som skiljde oss från Tathiou, vår resas mål. Väl installerade i våra rum på denna lilla, men natursköna plats, promenerade hela sällskapet bort till tornet som pryder denna lilla ö i havet.

Efter att sett utsikten från tornet och låtit våra röster klinga i det lilla kapellet, vars akustik är ljuvlig, vände vi tillbaka till bebyggelsen (som består av en hotell och ett museum). När vi väl intagit vårt mellanmål ville resten av sällskapet gå på ytterligare en upptäcktsfärd, men då jag kände mig trött beslutade jag att stanna på mitt rum för att vila mig litet.

På kvällen intogs en festmåltid på hotellets restaurang.

Morgondagen inleddes med en utsökt frukost, följd av en rask morgonpromenad runt ön, ensam. Båten förde oss till fastlandet, där vi tog ytterligare en promenad, den här gången på den mur som skiljde havet från det tvillingtorn till Tathious som reste sig på fastlandet.Vår hunger drev oss till en restaurang i hamnen, där vi intog ytterligare en utsökt måltid. Sedan avslutade vi vår helg på stranden, bland surfare och snäckskal. Där njöt vi av den strålande solen och den uppfriskande vinden. Det var en bra helg. Det var det verkligen.

7 reaktioner på ”Vad jag gör när jag inte bloggar, kapitel 1

Kommentera

