I jakt på det perfekta köket

En sån här vill jag ha i bröllopspresent:

Och en sån här. Definitivt en sån här: Och så en hushållsassistent förstås.

8 reaktioner på ”I jakt på det perfekta köket

  1. Vad kan prylarna utföra mer än att ta plats? Ja, förutom den sista önskan då, den är väl ganska användbar – men det har du ju precis skaffat? Vill du ha EN TILL Christian?

    1. Jag har försått att du gjort allt i din makt för att Elin ska bli En God Samhällsmedborgare Som Motarbetar De Klassiska Könsrollerna.

      Trist att du misslyckades så fatalt att hennes framtidsplan är att bli Hemmafru.

      Jag vill ju inte vara den som förstör Elins framtidsdrömmar. Jag vill inte hindra Elins kall att sköta hushållet. Jag ska ju skaffa fram $ så att hon kan köpa den dära hushållsassistenten. Om hon inte får den i bröllopspresent, förstås. 🙂

      1. Det mest grundläggande har hon ju fattat – hon väljer $!

  2. vad konstig hushållsassistenten såg ut! och riskokare, seriöst? hur ofta kokar man ris så att det är lönt att ha en stor maskin ståendes på köksbänken? mycket underligt…. menmen. min bästa köksapparat är helt klart diskmaskinen! det var det enda jag önskade mig i morgongåva av stefan.

    1. Mamma: Jag instämmer med min pojkvän.
      Världens-bästa-pojkvän: Väl talat!
      Sara: Det är för att det inte är en hushållsassistent, utan en ångkokare (det finns säkert något tjusigt namn, men jag känner inte till det…) Man kokar grönsaker i ånga i den. Superpraktiskt! Fast jag tänker att jag kokar ris sällan för att det är så jobbigt, men om man har en riskokare så är det lätt som en plätt. Man kan ju ha den stående i ett skåp om man vill! Men jag håller med, en diskmaskin är definitivt en mycket bra köksapparat! Nu råkar det vara så att CJ redan har en diskmaskin, jag ska bara få honom att flytta den från det ena huset till det andra innan jag flyttar in. Det är sådana saker man ska ta i beaktande när man väljer partner. Om de har det man behöver eller inte alltså…

Kommentera

