Segerns sötma

Monsieur E., den sjuåriga lilla charmören, brukar ibland skoja med mig när jag säger något som man inte kan säga på franska.

”Tu n’est pas vraiment française.” säger han med en skämtsamt snorkig-men-ändå-saklig röst.

Jotack, det visste jag redan…

Förra helgen fick jag i alla fall upprättelse. Vi besökte en ö tillsammans med två andra barnfamiljer. Näst äldsta sonen (8 år tror jag att han är) i en av familjerna gav mig följande mycket smickrande komplimang (som naturligtvis platsar på listan över de bästa komplimangerna jag fått i mitt liv):

”On dirait que tu est française.”

Ha! Där fick du Monsieur E. 1-1!

En reaktion på ”Segerns sötma

Kommentera

