Antiklimax

Äntligen, äntligen, äntligen!

Min arbetsdel av skollovet är snart slut, jag är barnvakt, barnen sover och världens bästa pojkvän är på Canticumövning. Överst på min mentala lista med saker att göra står BLOGGA med stora bokstäver. Ingenting kan hindra mig nu!

Äntligen ska jag fullfölja alla de idéer jag har fått de senaste veckorna! Äntligen ska jag komma ifatt, äntligen, äntligen!

Och så sitter jag nu här framför datorn och har inte lust att förverkliga en enda idé. Det står still i skallen, idétorkan har flyttat in och jag kommer inte igång.

Kanske är det för att jag är trött. Kanske är det för att jag har så många idéer att jag inte vet var jag ska börja. Kanske är det för att jag måste vänta på mitt ”flow”. (Som alla stora bloggare jag känner gör.)

Åh, där var det, jag kände hur det började flyta i mitt huvud för en kort sekund!

Och i just det ögonblicket tappade jag min tandborste på min dator. Tandkräm på tangenterna hjälper inte flowet. Det snarare stjälper, avbryter, förtar och dödar flowet.

Eller vänta lite här nu. Jag kanske kan utnyttja detta till min fördel…

And here we go, I’m back in business!

En reaktion på ”Antiklimax

  1. Väääälkommen. Det är för den där lilla, lilla sunden av flow som man degar genom det andra. Håll ut! Allt för konsten! Tänk så här: what would Mary do?

Kommentera

