Au pairens skollov

Att vara au pair innebär att ens värld ibland vänds upp och ner. Ta följande exempel:

Förut associerade jag ordet ”lov” med ord som ”ledighet”, ”vila” och ”disponibel tid”.

Numera dras mina tankar snarare till ord som ”arbete”, ”jobb” och ”tidsbrist”.

Det är sådana här erfarenheter som övar en inför hemmafrulivet.

Vilken tur att jag i alla fall har som jobb att passa två underbara barn, och att mitt arbete går ut på att ta med dem till en massa roliga aktiviteter. (Angående ordet tidsbrist så är det inget att ägna någon uppmärksamhet. Det ordet associerar jag nämligen till i princip allt jag gör, oavsett om det är roligt eller tråkigt, jobbigt eller vilsamt.)

 

 

En reaktion på ”Au pairens skollov

Kommentera

