Veckans ord

Si – om, ifall / jo, ja / så

Varför har ingen lärt mig att man använder detta ord för att säga ”jo”? Hitills har jag sagt ”mais oui” (men ja) istället. Pinsamt. Otroligt pinsamt. Jag börjar lära mig nu i alla fall. Så till den milda grad att jag nu säger ”si” när jag egentligen borde ha sagt ”oui”.

Från det ena diket till det andra, here we go…

Tu ne m’aimes pas? Si, je t’aime

2 reaktioner på ”Veckans ord

    1. Helt stört egentligen! Finns det INGEN fransklärare som har varit i Frankrike? Redan efter en vecka får man ju lära sig det här…

Kommentera

