Au secours!

Idag är jag vän med min dator. Det är jag inte alla dagar. Han börjar bli gammal och sliten. Han orkar inte riktigt jobba lika intensivt som förut. Ibland funkar det knappt ens att prata förnuft med honom. Så häromdagen, när han verkligen hade en dålig dag, bestämde jag mig för att nu får det vara nog. Nu räcker det. Jag orkar inte det här längre. Helt hjärtlöst tänker jag nu leta upp en ny och bättre dator som tjänar mina syften.

I hopp om att någon av er läsare kan hjälpa mig att förmedla kontakten mellan mig och just den dator jag söker, lägger jag därför upp en liten annons här på bloggen. Alltså:

Jag är en flicka på snart 21 hjortsnor (eh, förlåt jordsnurr), som letar efter en pigg och glad dator. Jag har lite tålamod och är ofta stressad, varför jag söker dig som är snabb, effektiv och kan göra många saker samtidigt. Du får inte bli gammal och långsam för snabbt. Du ska gärna vara liten och nätt och inte väga för mycket. CD-läsare är ett krav. Skönhet är meriterande. Då jag är snål och dessutom har en ringa inkomst måste du vara så billig som möjligt. Knappa på tangenterna så snart som möjligt och skriv till mig! 

Snyggelin

 

15 reaktioner på ”Au secours!

      1. Några dagar innan du fyllde två år såg du en trehjuling – ”den vill jag ha!” sa du, redan då väldigt duktig verbalt. Som pedagogisk mor svarade jag – ”du kan ju önska den” och då svarade lilla Elin – ”Jag vill inte ÖNSKA den, jag vill HA den!”

    1. Ah! Just det! 3,5″ diskett. 1,44 Mb. Det ryktas om att du fortfarande har bilder sparade på sådana? 🙂

    2. Dear mother, jag skulle råda dig att inte lägga dig i det här. Det finns en viss risk att du kommer att bli ägd. Han kanske inte är bilmekaniker (som ju är det enda vi saknar i vår släkt förutom en rörmokare), men datorer och sånt kan han…

      1. Ja, ja. Måste bara kolla upp det lite, att du tycker han kan datorer säger kanske inte allt…Och så behöver han bli van vid din mor…

Kommentera

