2 oktober 2011

Det finns vissa saker som alldeles för många människor gjort. Sådana saker tänker jag att jag för det mesta lyckas undvika att göra. Man vill ju inte vara en i mängden, liksom. Det finns vissa saker som är klyschiga. Sådana saker tänker jag att jag för det mesta lyckas undvika att göra. Det är ju ingen som gillar klyschor, liksom.

Några exempel på sådant som man inte ska göra enligt ovanstående:

1. Bli tillsammans med sin pojkvän i Paris

2. Bli tillsammans med sin pojkvän i Paris efter att ha spenderat en dag i Versailles, sett slottet, haft picknick i trädgården, ätit på restaurang och avslutat dagen med att se utsikten från Sacre Coeur (by night).

3. Bli tillsammans med sin pojkvän i Paris på natten och förmiddagen efter gå hand i hand längs soliga Champs Élysées sjungande Les Champs Élysées av Joe Dassin. Speciellt inte sjungande versen ”Hier soir deux inconnus, et ce matin, sur l’avenue – deux amoureux, tout étourdis par la longue nuit”. Särskilt inte om man dessutom tycker att det är romantiskt.

4. Bli tillsammans med sin pojkvän i Paris samma dag som Love har namnsdag.

5. Ta en bild som ser ut såhär tillsammans med sin nye pojkvän, i Paris: Vänta, det här klingar bekant på något vis… Det känns som om… Ojdå.

Till mitt försvar tänker jag bara säga att det i alla fall inte var på våren och att vi i alla fall inte promenerade längs Seine och ristade in våra namn i ett träd.

Men okej, jag erkänner. Jag lever i en värld av klyschor. And I like it.

8 reaktioner på ”2 oktober 2011

  1. Han verkar ganska lång på skuggan…Vem håller han i handen, du är ju inte så värst lång…Ståtligt par känns det som!

  2. Hahahaha… I LOVE it!
    Fast ”saker man inte ska göra enligt ovan” – sjunga ”Champs Élysées ska man inte göra enligt nåt alls! Det är en HEMSK sång! Och visslar man blire än värre. USCH!
    I fredags var det Ccum-övning, och i lördags uppsjungning, du kan ju tänka dig vilket samtalsämne som var det största! En viss herr Suki pikade CJ friskt. Det var kul! Sen kom vi in på franska sånger. Jag o Thomas har nu en(två?)väldigt bestämt att Ccum till jul (eller kanske nästa jul…) ska framföra ”Il est né, le divin enfant”… Det tycker Suki är den finaste franska julsången. 😀
    Pussåkraaam

  3. Grattis du har ju fått en kille och vi som trode att värkligen Axel eller du skulle få någon.Kan du inte skika ett brev till mej antingen på mailen eller ett helt vanligt brev med frimärke på.Jag längtar efter dej!!

    Från kusinen Teolinn

    1. Haha! Tack! Trodde du verkligen att varken Axel eller jag skulle få någon partner? I så fall skulle nog Maja bli besviken (hon frågar ju alltid när jag ska få barn:)) Jag ska skicka ett brev till dig på posten! Vi får se när jag hinner skriva det, men det kommer! Jag längtar efter dig också! Kramar

  4. TEOLINN SNACKA FÖR DIG SJÄLV!
    Elin, det är INTE vi som har sagt det till henne, hon har kommit på det själv…!
    Du kan ta och skicka ett brev till henne och lära henne lite hyfs, det lär behövas.

    /Resten av familjen Henningsson

    1. Haha! Jaså, och jag som trodde att det var hela familjen Henningsson som hade kokat ihop det här 🙂 Jaja, det känns ju skönt att det inte var så många som trodde att jag aldrig skulle få någon pojkvän:)

Kommentera

