Första kvällen som barnvakt

20.30  Jag och barnen läser en historia.

20.40  Vi har en liten dispyt om hur långt vi ska läsa. Jag vinner.

20.41  Föräldrarna säger godnatt.

20.50  Föräldrarna ger sig av till sin restaurang.

20.53  Omplåstrande av sönderkliat insektsbett. Slutligt godnatt till alla barn.

21.00  Jag surfar på nätet, kollar min mail, loggar in på facebook för tredje gången samma dag, bloggar lite, mm.

22.15  Jag smyger ut till köket. Äter en halv burk keso, toppad med Frankrikes svar på oboy-pulver.

22.20  Sätter på Prinsessan och Grodan.

23.15  Föräldrarna återvänder. Jag stänger av filmen och går upp till mig.

Super facile.

 

 

6 reaktioner på ”Första kvällen som barnvakt

  1. ja, det verkat så super facile så det är inte klokt! Hoppas barnen kan leverera lite mer action!! Din kapacitet är större! Känns väl inte som 5% av Maja ens…(hoppas hennes mor inte läser och blir stött…jag ÄLSKAR Maja just för att det är ACTION!)

    1. Fast de kan hålla igång mig Maja också, om de vill. Eller, kanske inte riktigt, det finns ju bara en mästare:) Men efter läggdags är det ju bra om de sover.

Kommentera

