Affären

Idag gick jag till Affären för att göra diverse inköp. Nej, jag har inte problem med gemener och versaler, affären heter helt enkelt Affären. (Nu tänker ni: ”Fyndigt namn, vilken fransman har kommit på det”. Tji fick ni, det är en svensk affär. Ingen översättning från franska av mig här inte.)

Alltså, jag gick till Affären för att handla. Bara några småsaker;  fil, knäckebröd, vaniljsocker, jäst och pärlsocker. FEMTON EURO!! Då skippade jag ändå lingonsylten. Den snåla delen av mig darrar fortfarande av skräck.

Ja, just det ja, det kanske ska nämnas att det var Skånemejeriers fil och Leksands knäckebröd, och att även de andra produkterna var äkta svensk kvalité, hitskickade från mitt fädernesland.

2 reaktioner på ”Affären

  1. Fransmännen är duktiga!! Öppna affär med svenskt knäcke till franskt pris – och så få folk att gå på det! Ska vi posta lite knäcke till dig?

    1. Fast det verkar ju dock vara en svenska som har den. Ne t’inquiète pas, det finns svenskt knäcke i de franska affärerna också, och där är det inte lika dyrt, tror jag…

Kommentera

