Packat, men smart?

När man ska få ner allt man behöver för ett år i Frankrike i två resväskor à 20 kg, måste man prioritera bort saker. Man måste till exempel ta bort kläder och böcker som man gärna ville ha med sig. Om man är smart så tar man också bort sin gamla mobil (som man bara använder som väckarklocka, eftersom alarmsignalerna på den nya mobilen inte är tillräckligt bra).

Jag trodde att jag var smart. Så varför tog jag då två mobiler och två laddare med mig till Paris? När jag dessutom planerade att köpa en fransk mobil när jag var här?!?

Jag lämnade i alla fall dopljuset hemma. Skönt att känna att jag lyckats på en punkt i alla fall.

2 reaktioner på ”Packat, men smart?

  1. Nu fattar jag inte riktigt! Borde lämnat mobiler hemma för du planerar att köpa en ny, OK fattar. Men du tycker det är bra att du lämnat dopljuset hemma – planerar du omdop?

    1. Tydligare såhär? Det var alltså ironi över att jag tagit med mig onödiga saker… (Och då passade det ju bra in att ta dopljus som exempel, eftersom jag ju faktiskt tagit med staken men lämnat ljuset hemma, och nu köpt ett nytt. Ett slags dubbelironi à la Elin. Eru me?)

Kommentera

