Frankrikebrev

De Paris: Chers Amis,

Att finna sin väg genom Paris, det är inte lätt på något vis.

För många gator och massor med folk. Varför har jag inte en hopfällbar tolk?

Varför finns inte alla gator med på min karta? Och alla dessa sevärdheter, var ska man starta?

När jag i lördags promenerade en kvart, bort till Sacre Coeur, av värmen och allt folk jag blev rätt mör.

Utsikten kan man dock kalla flott, och den långa backen upp är nu ett minne blott.

Igår färdades vi längs Seine på cykel och jag har fått eget vindsrum och egen nyckel

Sängen kommer snart, för på La Redoutes leveranser är det fart.

Jag har till och med ett eget litet kök, där jag hoppas kunna ta emot en del besök

Utrustningen där är kanske inte riktigt lika komplett som hemma, men mitt rum får ändå en femma!

Micro, kyl och kokplatta, jag har det lite bättre än jag och ni kan fatta

Vad mer kan jag begära? Jo, att ni vore här mina nära och kära!

Om ni varit här och jag på rummet haft en toalett, då hade mitt liv varit mer komplett

Så jag föreslår att vi snart hörs eller ses eller nåt. Ni ska i alla fall veta att jag har det gott!

Så till sist, from me to you: Gros bisous!

4 reaktioner på ”Frankrikebrev

  1. Åh, dina rim är helt klart bäst! Påminner om ngt annat bra rim du skrev 😉

Kommentera

