La première journée

Idag har jag passat barnen själv för första gången. Ingen dog. Jag och Monsieur E. spelade pokémon (med hans regler), barnen spelade piano och så gick vi och köpte skolmaterial till Mademoiselle P.

Idag har jag även skickat mitt första sms från en iphone4. Min ”jobbemobil” för tillfället. Jag dog inte. Trots att jag skrev på svenska från en fransk mobil (Don’t try it at home, c’est nul!). Och trots att det var en iphone.

11 reaktioner på ”La première journée

  1. Kan tänka mig att det behövs ett svenskt tangent bord, med lite fler bokstäver…Just hört Elin prata franska i sin iphone4 – ”öö, ver,oui, eee, ööö, vers. Merci.” Typ 8-10 bokstäver har de i Paris, ganska lätt språk tror jag.

  2. Här har Elin använt en ålderdomlig form av franska, allmänt använd under förra seklet. Översatt till modern franska låter det så här:”Mi mmm ee est! Merci öö ver oiu öö est ver!” Och som en gest till er som inte kan franska så bra översätter jag: ”Min mamma är bäst! Tack för all hjälp med franskaläxorna!” -Tack Elin, det var ingen större uppoffring. Mamma

    1. Réglages – Général – Clavier – Claviers internationaux – Ajouter un clavier… VÄNTA! Det laddas ner till telefonen då va? För det är det enda jag inte får göra… Ladda ner saker till telefonen alltså.

    1. Kom hit så får du det 🙂 Fast det är nog ingen vacker syn. Jag behöver gå en snabbkurs tror jag. ”How to understand your iphone”

Kommentera

