Packat och klart

Naturligtvis hade jag planerat att packa i god tid. Som vanligt.

Naturligtvis sköt jag upp det till att bli det sista jag gjorde i går kväll. Som vanligt.

Det man upptäcker när man försöker få ner allt man behöver för ett år i två resväskor à 20 kg, är att man har alldeles för mycket prylar. Framförallt kläder och framförallt alldeles för mycket skräp som bara borde slängas. Klockan halv 11 på kvällen kände jag bara: ”Död åt konsumtionssamhället. Jag önskar att jag levde förr med färre plagg men av gedigen kvalité.”

Ack, så svårt det är att skiljas från sina ägodelar, trots att det bara är för ett år. Det börjar bli dags att se över mina konsumtionsvanor och mitt förhållningssätt till alla mina prylar. Tips någon?

2 reaktioner på ”Packat och klart

  1. Du kunde ju haft haremsbyxorna när du åkte…och lagt allt du fick saka i dem…

Kommentera

