Opération de principe

Det finns saker som jag aldrig trodde att jag skulle klara, som jag har klarat ändå. Sluta bita på naglarna, uttalstentan i franska i höstas, få igång en träningsrutin.

Det finns saker som jag aldrig trodde skull hända, som har hänt ändå. Att jag frivilligt skulle bli sugen på att springa Göteborgsvarvet, att jobbet skulle ringa och ge mig ledigt när jag var stressad, att det skulle bli bra att bo i kollektiv i två år.

Det finns saker som jag aldrig trodde att jag skulle göra, som jag har gjort ändå. Skaffa facebook, köpa I Gotta feeling på Spotify, skaffa en blogg.

Var sak har sin förklaring. Jag skaffade facebook därför att min goda vän och förebild Mrs B skaffade facebook. Jag köpte låten för att en annan vän skulle gifta sig och jag och min värdkollega behövde den att dansa och spela och sjunga till. Jag har skaffat en blogg för att jag flyttar till Paris om en vecka, och eftersom Mary inte flyttar dit också, kan inte mamma fortsätta att snoka på hennes blogg när hon vill veta vad jag har för mig. Dessutom inbillar jag mig att det kan finnas någon enstaka person till (typ mormor) som vill läsa om vad jag gör det följande året.

Därför, ärade vänner och bekanta, hälsar jag er härmed hjärtligt välkomna till min blogg.

11 reaktioner på ”Opération de principe

  1. Hej där och välkommen till bloggvärlden kusin!
    Ha det bra i Frankrike och KOM SNART TILLBAKA! Kommer sakna dig 😦
    Bye 😀

  2. DIn blogg är numera min förstasida! Ersätter bröllopshemsidan. Och förresten, jag är också sugen på att springa Göteborgsvarvet! 😉

Kommentera

